En elak del av mig fröjdas nu när jag via Daddy läser att Monica Antonsson har anmälts för förtal. Det är Yakida som anmält men nog finns det flera som skulle ha skäl.

Hon hävdar bestämt att hon struntar in Ingrid Carlqvist och Pär Ström efter att hon effektivt med sina ”fantastiska” inlägg klämt åt dem totalt.Jag kan tänka mig att de människor hon kritiserar roat höjer på ögonbrynet och viftar bort hennes uttalande. Jag menar seriöst. Vem bryr sig om henne? Kanske är inläggen i hennes mening väldigt bra. För mig kommer oftast order ”patetiskt” osökt fram. Och jag kan tänka mig att Liza Marklund ler rätt mycket varje gång hon läser om den kära Monicas bravader. På något sätt känns det som om Monica gärna hade varit den som skrev böckerna om Mia egentligen och när hon då fick chansen att sabba för någon annan som gjort samma sak som hon själv utan tvekan skulle göra så tog hon den chansen. Att sanningen var viktigt för henne tror jag inte längre. Sanningen överhuvudtaget känns inte som den är prioriterad i Monicas värld. Bara hennes sanningar. Och dessa bygger då på hennes grävande.

Jag erkänner villigt att jag fortsätter läsa vad hon skriver, ett gott skratt förlänger livet som man säger. Visserligen blir det vissa gånger ett litet sorgset skratt för hur lågt en människa kan sänka sig. Men till skillnad från mig påstår hon att hon minsann inte bryr sig om dem. De får segla i sin egen sjö. Men likförbannat så kryper det fram nya inlägg och diskussioner om dessa människor. Och hur fan kan man ens diskutera någons åsikter när man demonstrativt säger att man vägrar läsa deras inlägg och blogg? Borde inte det vara ett bra sätt att få reda på vad människorna tänker istället och bemöta det de säger mer än bemöta åsikerna hon själv tycker folk har? Borde inte det vara basic? I alla fall om människan kallar sig journalist.

Nu har hon då återigen ondgjort sig över Daddy för något han ska ha skrivit på Flashback under signaturen ”JanSlemming”. Bevis någon? Var det inte hon själv som ondgjorde sig över att Daddy publicerat namn bakom signaturer på Flashback? Då var det fruktansvärt hemskt. Jag känner för att bara skrika ut DUBBELMORAL så fort jag läser något av denna trivsamma dam. Och hon inser det inte ens. Det är ju inte hon själv som skrev detta utan någon ”anonym” som har grävt fram detta. Kanske inte samma anonyma grävling som grävt upp att ME var en pedofil men nivån på grävlingarna känns ungefär likvärdigt.

Och jag menar, allvarligt:

Anonym sa…
Så här skriver <DADDY> om Monica i kväll. Smakprov: ”Numera har Antonssons blogg förvandlats till ett rent stinkhål, från att en gång i tiden ha varit en av Sveriges mest intressanta.” Hela inlägget här, man kan läsa alla inlägg av skribenten genom att logga in på forumet och klicka på namnet och ”läs alla inlägg av”.
/Jesper 03 november, 2010 22:38

Jag kan inte annat än hålla med denna författare. Liksom många andra som läst Monicas blogg. Men om hon nu verkligen inte bryr sig om andra utan vet att hennes inlägg är så jäkla bra, varför bryr hon sig ens? Vad spelar det för roll om hon nu tycker att hon själv är så duktig och får så mycket beröm av hennes förbannade svans av ja-sägare så kan hon väl leva på det istället.

Hon skriver i slutet på sitt inlägg:

Jag förstår inte varför ni inte frågar mig direkt, grabbar. Gör det för all del. Jag svarar så långt jag kan.

Tyvärr kan jag väl säga att hennes svar ständigt har varit goddag yxskaft. Det har liksom inte hjälpt något. Hon har rätt i alla sammanhang och alla andra är bara dumma. Eller något annat kreativt. Eller också vägrar hon svara på direkta frågor då hon ser dem som dumma och provokativa (typ, vad har du för bevis för just detta uttalande?).

Jag önskar att hon åker dit på ett förtalmål. Kanske skulle hon lära sig något av detta. Tyvärr verkar det inte vara så lätt att åka dit på det. Vet inte vad Yakida har att anföra precis, men det brukar vara svårt i Sverige. Men jag unnar henne en dom.

Tänk att få läsa det sårade oförstående inlägget efteråt.  Oj, oj, oj så många skratt det skulle kunna ge.

Uppdaterad 13:00

Från kommentarerna hos Monica..

Du skriver idag torsdag 4 november på din blogg följande :
”Den som i första hand, enögt och sedan väldigt länge, bedriver kampanj mot Annika Sundbaum-Melin är Yakida.”
Detta är inte sant och jag kräver en offentlig ursäkt av dig och att du raderar din falska lögn omedelbart.
Du kommer också att ställas personligt ansvarig för vidare konsekvenser av ditt falska påhopp.
Detta är den enda varning du får.
john/ Yakida

Klockan 20.44 kom ytterligare ett mail som lyder:
För din information kan jag nu nämna att jag kommer att stämma dig för förtal i ett civilmål.
John

Vad är det för maffiosofasoner?!
Jag kan bara konstatera att Yakida här gör sig skyldig till olaga hot.

Vänta här nu. Känner jag inte igen det där förfarandet  litegrann hotet över mail?

Eftersom Monicas blogg gärna friseras lite nu och då så kan jag ta inlägget från Profanum om detta.

Först raderade hon två av mina inlägg och skrev sedan svar till dem där hon påstod att inläggen innehållit saker de inte gjort. Inläggen sparades av någon och lades ut här.

Sedan skrev hon till mig via e-post med löfte om att inte avslöja min identitet. Jag svarade och vi fortsatte debatten via e-post. Jag antog att hon ville reda ut saken utan att det blev publikt.

Idag (dagen efter) hade hon ett inlägg på sin blogg om att jag inte svarat och att jag borde ringa henne om jag inte ville råka ut för något.
Jag kollade min mail och det fanns två mail från henne, ett svar med fortsatt diskussion från 17:42 och sedan ett 19:12 om att hon trodde att jag var tyst för att hon hotat mig (jag hade bara inte kollat mailen).
Jag svarade på båda mailen 08:45 och 08:50, sedan hade vi lite mer mailväxling som avslutades 10:32. Nån gång kring 11:30 ändrar hon ett inlägg på sin blogg till att handla om mailväxlingen. Inlägget har därför en falsk tidsangivelse, av adressen framgår dock att det är ett omdöpt inlägg. Där skriver on att efter mailet 19:12:
”Profanum_vulgus försvann som en avlöning.
Så jag skrev kl 19.12 i går kväll:
Ska jag tolka din tystnad som att du kontaktade mig under falskt namn?
I så fall lägger jag ut mailväxlingen i bloggen.

Sedan dess har jag inte hört ett ord för den ettrige Profanum_vulgus”

Sa någon maffiafasoner? Kan någon stava till dubbelmoral? Alternativt, korkad? Kan tillägga att jag hann med att läsa inläggen när de publicerades, så att även om de är borta nu så minns jag detta starkt. Min kursivering.

