Etiketter

Så nu kastar jag mig in i bloggandet. Jag gillar att skriva, men har aldrig riktigt kommit in i det här med bloggar. Troligtvis för att det jag har att säga handlar om mina barn bara. Mer intressen än så har jag inte. Typ.

Men efter att ha surfat runt ett tag som mammaledig (tur med trött barn…) så har jag konstaterat att det är rätt spännande att läsa på andra bloggar. Jag har hittat en del favoriter som jag gärna följer. Ofta läser man inläggen och har lust att vidareutveckla det de säger och så blir det lååånga kommentarer. Eller också skiter man i det.

Alltså testar jag här då att skriva ner tankar jag får efter att ha läst andras inlägg.

Lite bloggar som påverkat mig:
Monica Antonsson – kvinnan som visade att Liza Marklunds bok Gömda är ett falsarium. Kanske inte så här jätteintressant i sig. Men i vågorna efter att boken kommer ut och man ser medias ointresse av denna skandal så är det rätt intressant. Vi pratar om samma media som skriver minsta sak om Paris Hilton och Brittney Spears. Är inte Liza rätt intressant i Sverige?

The Witch – Skriver sakligt och bra om skandalen ovan. Tar också upp en del om Waldorf. Mycket intressant och roligt att läsa. Hade aldrig tänkt sätta mina barn i Waldorf i vilket fall, men nu känner man sig ännu nöjdare med det beslutet.

Rosa tankar – Erkänner att jag till att börja med skrämdes av den rosa färgen, men trots detta så fastnade jag. Bra skrivet, mycket intressanta och sanna tankar. Gillade inläggen om vad feminism egentligen är – framförallt för att det speglade mina egna tankar så bra. Go Rosa!

Mina Moderata Karameller – Denna blogg brukar jag hamna på när jag surfat på mer seriösa artiklar. Skriver mycket bra och tänkvärt.

