Köpte Aftonbladet idag. Det är torsdag och jag köper den för Hitchcock filmerna. Eftersom man nu har tidningen i papperformat så bläddrar jag i den och hittar en helt underbar krönika av Lena Sundström: Geniknark och fulknark kommer från samma påse. Det är en plus artikel – så är ni inte pluskund göre er icke besvär (alternativt kolla hos fb *blink,blink*)

I Lena Sundström och hennes bekantas värld känner de inte till det här med att det finns en massa knark. Hon har aldrig blivit erbjuden någongång. Hon har hängt på Spy Bar och gått på Grammisgalor utan att märka av något. Däremot hade hon läst om någon från smala Sussie som hade blivit erbjuden knark till höger och vänster när hon kom till Stockholm.

För mig är det intressant då jag heller inte fått erbjudande någongång. Naturligtvis hade jag aldrig tackat ja, hoppas jag. Men jag har alltid funderat vad det är som avhållit folk att bjuda mig. Ser jag ut som en sådan lantis?

Nu känner jag mig lugnare – det är tydligen inte bara i min värld som all den här utbredda knarkkulturen saknas.

