Läser att en del bloggare, Jerry och theWitch involverade i Gömda skandalen har varit med i Aftonbladet, och sedan inbjudna att vara med i morronsoffan på SVT.

Kommer då ihåg en gång när det var populärt med aktier så var jag med i en aktieklubb. Det var ett nätverk med bara kvinnor och intressen hade väckts. Vi investerade lite pengar och fixade lite aktier. På något sätt (fråga mig inte hur) så fick man nys om detta från Aftonbladet. De ville göra en intervju med mig.

Vara med i tidningen?! Way to go. Tänkte jag och sa genast ja. De hade hört av sig till en annan med, men hon sa nej.Tilläggas kan väl att jag varken då eller nu var en höjdare på aktier. 

En bild togs och resultet blev en sida i söndagsbilagen. Halva sidan en bild på mig. Det såg väldigt tvärsäkert och tydligt när det var tryckt, jämfört med mina ”jaaa, äääh, mmmm” som jag fått fram under intervjun.

Nåja, bilden kom in och då kom nästa chock. Alla människor läser dessa tidningar! De kommer ihåg det sen. Jag hade väl tänkt att det bara var jag som skulle se det och tala om för andra. 

Några veckor senare ringer det på min mobil. Det var nyhetsmorgon i TV4 som ville ha med mig i en diskussion eller så om aktier. En millisekund tänkte jag, ”Vara med i TV, wow vad härligt” men sen tänkte jag ”Göra bort mig i TV för hela svenska folket.” Nej tack!

Så, jag avstod från min TV debut. Vem vet vad det hade kunnat leda till. Kanske hade mina sakkunskaper då lett till att IT bubblan inte spruckit eller nåt sånt…

Har senare varit på löpet hos Expressen också – men det har inte lett till någon TV kanal som ringt och vid det tillfället var det ingen av min familj som såg det, däremot en massa på mitt jobb. That’s life.

