Idag kom min far förbi med en gammal skolbok från när jag gick tredje året. Wow. Snacka om flashback!

När man gick i trean på gymnasiet tyckte man att det var skitbra idé att bara ha förnamnet på sina klasskompisar. Inte så bra idé en massa år senare. Har funderat på att söka efter en kille som jag umgicks med på den tiden i klassen på facebook. Han hette Johan. Inte så lätt att hitta honom kan jag säga. Nu vet jag att han hette Johan S. Big help…

Nåja, det var kul att gå igenom alla bilder. Jag var inte med på så många. Var inte bland de populära. Å andra sidan var jag heller inte med på bilderna på de o-coola heller så det var väl bra.

Första året på gymnasiet så gjorde vi en tjusig sida med de här fina bilderna man tar i en automat. Just när jag skulle ta bilden så var det en kille i klassen som ville ha lite roligare bild, så han nöp mig så jag skrek rakt ut. Det gjorde alltså inte ont, men jag blev lite överraskad 🙂

Valde att använda denna bilden och gav den till de som fixade vår sida. Det var såna lustigkurrar så de målade till lite kroppar och sånt på folk. Till mig la de till texten: ”Yes, alla rätt på provet. IGEN”.

Eftersom mina studieresultat var tämligen medelmåttig – bra i vissa ämnet, väldigt bra i historia, katastrofalt i ett annat ämne så kändes det väl inte riktigt som det skulle vara något de räknade med att jag skulle få möjlighet att säga.

Andra människor trodde naturligtvis att det fanns en anledning till texten, så utan egen förskyllan ansågs jag som rätt smart på skolan av dem som noterade mig. Det kunde jag leva med 🙂

