Läste om tjejen som tog livet av sig när hon skulle vittna mot den man som våldtagit henne. Nu läggs åtalet ner istället. Det är en namninsamling där man kan skriva på för att få ett åtal ändå.

Nu kommer effekten Gömda-skandalen och media vinkling fram. Jag funderar över vad som är sanning och lögn. Jag har inte läst så mycket om fallet, men jag har förstått det som så att tjejen har ett skört psyke och hon har då fått hjälp av mannen som sedan utnyttjat henne sexuellt. Det enda bevis man har fått fram är tjejens berättelse (annars skulle man väl inte ha lagt ner åtalet antar jag).

Folk förfasas över att utnyttjandet har drivit tjejen i döden – och jag kan hålla med om det.

MEN tänk om det är så att tjejen inte har blivit utnyttjad. Kanske har någon hjälpsam feministisk hyena pratat med henne och kommit fram till att hennes problem beror på den här personen. Kanske de inte har haft sex alls. I så fall så sitter denna tjej som redan är skör i sitsen att hon ska vittna inför rätten om det här påhittade händelserna. Hon klarar inte av det utan väljer istället att ta livet av sig.

Vad händer då för den anklagade mannen? Det blir inget åtal, men i media (och hos vissa bloggare) så är han redan fälld. Inte bara för våldtäkt, utan även för mord. Det finns ingen möjlighet för honom att försvara sig om åtalet läggs ner. Det blir ungeför som läkarna som inte kan överklaga att de anses som skyldiga för styckandet eftersom brottet var preskriberat.

