Personligen är jag helt emot det här med dokusåpor och värdelösa tävlingar som på något sätt egentligen handlat om förnedringar. När jag läste då om att man skulle ha Sveriges värsta förare så var jag rätt övertygad om att jag aldrig skulle behöva se det. Men nu sitter jag då här i soffan för att min sambo plötsligt har kommit på att han vill se på detta. Eftersom jag på något sätt alltid inbillat mig att vi var rätt överens i intresset så var det lite av en chock för mig.

Men nu sitter jag själv (bekvämaste platsen att sitta) här i soffan och kan naturligtvis inte låta bli att titta. Ser man det som ett humor program så kan det väl kanske ses som lite roligt. Absurda karikatyrer som ska låtsas vara ute i trafiken. Inte kanske min typ av humor – men ok, de platsar väl i Hjälp eller nåt sånt kan man tycka.

Men fatta att det finns sådana människor som är ute och kör i trafiken. Man oroar sig för rattfulla som är ute och kör. Men så har vi då dessa människor. De verkar dessutom tycka att de är roliga. De kommenterar glatt att de kraschat en massa bilar. Som jag har sett har det inte tagits upp om de har skadat folk samtidigt.

Min fundering efter detta är hur de faktiskt kan ha kvar sina körkort efter den första turen. Eftersom jag hoppas att jag inte kommer behöva se hela säsongen så vet jag inte hur det går. Jag vet väl vem som vann – men jag undrar om folk verkligen blev så mycket bättre efter säsongen. Kan de verkligen ha lärt sig så mycket? Varför väljer de att vara med i programmet? Hur går det för dem idag?

