Hörde i dag på morgonen att det är vanligt att man anmäler bilen som stulen vid jultid när man stressar och egentligen glömt bort vart man ställt bilen. Det är tydligen vanligast att det inträffar för män med tre barn.

För den här specifika kvinnan med två barn är det rätt vanligt förekommande. Utan julstress. Jag tror jag har koll på vart bilen är parkerad så kollar man runt parkeringen däromkring. Oftast kan jag väl hitta den ganska så snabbt, men det kan bli en del varv andra gånger.

Den värsta händelsen var när jag parkerat bilen vid en tunnelbana utanför Stockholm och sedan tog tunnelbanan in. Sen kom jag tillbaka. Då var den borta. Inte bara bilen, utan hela parkeringen. Det var väldigt jobbigt en stund där när jag försökte komma fram till vilken tunnelbanestation det egentligen varit. Tills jag kom fram till att det faktiskt fanns två uppgångar från denna station.

Jag har i alla fall inte kommit så långt som att anmäla bilen stulen.

En artikel om detta.

