Min sambo blev rätt förvirrad för ett tag sedan när vår äldste son frågade honom varför han och mamma inte var kära i varandra. Han förklarade då att det var klart att vi var kära i varandra, så varför trodde sonen att vi inte var det?

Sonen hävdade då med bestämdhet att så inte var fallet. För det hade mamma sagt. Sambon funderade lite över det hela, och övervägde en snabb sväng om detta var något mamma sagt för att förbereda barnen på att pappa inte ska bo här längre. Men han tyckte det var bäst att diskutera med mig innan han drog allt för många slutsatser.

För mig gick det rätt snabbt att räkna ut hur logiken fungerat. Det hade varit en diskussion om varför man gifter sig. Jag förklarade då att det var för att man var kära i varandra. Sekunden efter insåg jag att det kunde bli lite fel – eftersom vi inte är gifta, så jag försökte hjälpa upp på något sätt som jag inte minns. Tydligen misslyckades jag kapitalt. 🙂

