Medborgarperspektiv gjorde mig uppmärksam på en fantastisk krönika av Sanna Rayman. Hon lyckas på ett träffsäkert sätt peka på vad som gör mig så anti miljöpartiet.

/../ jag blir allt mer nyfiken på De rödgrönas energipolitik. Jag begriper ju att den säkert duger fint en solig dag då ljumma brisar smeker vindkraftverkets rotorblad. Men annars?

Det känns inte genomtänkt. Vi ska ta bort kärnkraften genast, men vi har ingen lösning på hur vi ska få energi. För just nu sitter vi och åstadkommer mer koldioxidutsläpp än tidigare. Och det var väl inte meningen?

Det ser så bra ut på papperet, men för mig är det viktigt att det finns en bra strategi bakom. Man kan inte bara säga, ta bort kärnkraften, utan att ha något alternativ.

Framförallt känns det tämligen orealistiskt när temperaturen nu under en längre tid har varit minus 15 grader och kallare. Värmeljusen i lägenheterna räcker liksom inte till för att värma upp inne då.

