Det finns många anledningar till att jag väljer att blogga anonymt. En av anledningarna är friheten. Jag kan skriva rätt öppet om någon i min närhet, antingen på jobbet elelr hemma, utan att hänga ut personen.

Läste idag om personen som fått sparken efter att ha skrivit nedsättande saker om sin arbetsplats på sin blogg. För mig känns det självklart att vara lojal mot min arbetsplats och kollegor. Är det så illa att jag känner att jag måste skriva skit om jobbet så känns det som det är dags att gå vidare.

Nu var ju personen tvungen att göra det ändå. Förhoppningsvis en lärdom rikare.
Men då kommer då den mogna chefen som raljerar om uppsägningen på Facebook. Vad tänkte han? Vilken respekt visade han den anställde? Är det inte nog straff att få sparken, ska personen hängas ut än mer? Vilka signaler skickar man då ut?

Jag vill gärna tro att chefer har visst omdöme, men det verkade saknas här. Och plötsligt inser man att personen kan haft visst fog för sitt bloggande. Så vem har mest skadat McDonalds anseende månntro…

