Satt och läste MAs blogg precis och noterade att det var en massa diskussioner med Anonyma.

Personligen tyckte jag att en av de anonyma hade en del intressanta synpunkter, men tyvärr var det svårt att hålla i sär allting. Skrev då en lång kommentar till en person:

Anonym 19/1 19:26
”Försök bemöt sakligt och bry dig inte vem som ligger bakom åsikterna. Namn är inte intressanta, det är åsikter som är intressanta i en diskussion.”

Jag tycker du tar upp en bra diskussion. Det som är problemet när många kör Anonym är att man har svårt att se vem som säger vad, vilket blir att samma person lastas för många åsikter, vilket gör att det blir svårt att hålla sig till saken.
 
Samtidigt håller jag med om och förstår intresset att hålla en anonymitet. Mitt förslag är att du om du inte vill regga något nick, kör en signatur (typ Kalle Anka, eller något kreativit…) och då kör det konsekvent. Då blir det lättare att veta vilka saker du säger och du blandas då inte ihop med någon annan. Sen kan du väl köra det på alla bloggar du kommenterar på.

Döm om min förvåning när jag inte kunde kommentera. Inte nog med att man inte kan vara anonym – jag kunde inte använda WordPress heller, det enda som dög var Google-konto. Månntro om det är min dator, eller om MA råkat rensat lite för mycket för att bli av med alla dessa anonyma.

Uppdaterad: Inser när jag läser inlägget igen att det faktiskt inte alls är tydligt vad jag vill med detta. Vad jag vill är att jag ska (fortfarande) kunna kommentera med WordPress, OpenID konto mm. Tror att det är många bloggverktyg som har den inställningen. Går det att ordna via Blogsot.com månntro? Någon som kan ge hint om det till Monica kanske?

