Etiketter

,

Hittade precis ett blogginlägg som jag måste dela med mig. Det handlar om hur poliser som knäcker extra som biljettkontrollanter hanterar att bli fotade på allmän plats. Tydligen inte helt uppskattat. Och för att stoppa bilderna att komma ut så drar de sig inte för att hota med anmälningar. Fungerar inte ofredande kan man nog dra till med drogpåverkad.

I det här fallet slutar det med geek 1 polisen 0 då en riktig CSI fantast naturligtvis kan återskapa bilder.

Jag hoppas verkligen att det sker något vidare efter en sådan sak. Det känns lite otäckt med poliser som skapar sina egna lagar. Man är ju rätt ställd som privatperson om något händer.

Nu vill jag påpeka att jag inte tror att detta är något som är utbrett bland poliser, och jag tror nog de flesta poliser faktiskt är vettiga.

Uppdatering 18:50: Nu har media till sist hittat denna story som har dominerat Twitter sen i morse.  P3 körde ett kort reportage kl 17:00 idag, enligt vad som sades på Twitter. Då följde då Svd, vi får väl se när de andra hakar på.

