Jordan Price. Hon har nu fällt uttalandet att hon inte har något problem om hennes dotter blir nakenmodell. Hon kommer istället uppmuntra det.

– När Princess är 18 och blir ”page 3”-modell kommer jag att uppmuntra henne. Jag kommer säga ”ja, släng fram dem åt killarna”, säger hon i The Sun.

Kommentarerna sågar henne totalt. Men varför då? Är det för att man pratat om hennes barn som idag är 2 år och att hon ska bli nakenmodell som 18-åring? Visst, själv skulle jag aldrig någonsin kunnat tänkt mig att bli nakenmodell. Tror heller inte att det hade varit så intressant för playboy heller att ta med mig, men det handlar inte om surt sa räven där. Men Jordan är det. Och tydligen trivs hon med det, och då är det väl ok för henne att dottern blir det med. Varför inte? MEN så finns då det här med eget val. Tydligen har Jordan bestämt att dottern ska bli modell. Hon räknar att dottern ska vara modell redan när hon är 18. Förberedelserna med sminkningar och lösögonfransar är redan gjorda. Vad hände med den fria viljan?

På Discovery gör de en massa reklam för American Choppers där de spelar en massa på att det skett en brytning mellan far och son där i företaget. Pappan uttalar sig där att ”Alla pappor vill att barnen ska följa i deras spår”. För mig känns det så väldigt utdaterat. För mig är det viktigaste att barnen gör något de tycker om. Något de vill göra. Att de kommer trivas med vad de nu väljer att satsa på. 

Så om Jordan nu är stolt över den hon är så är det väl bra. Skulle hon skämmas för den hon  är och det hon gjort vore det väl värre. Men vad skulle hon säga om dottern i stället väljer att blir affärskvinna? Skulle hon fortfarande stödja dottern i det?

