Etiketter

,

Återigen slår rubrikerna emot mig. Barn skickas hem från sjukhus: Död.

Det känns så onödigt, så fruktansvärt, och det ger så mycket frågetecken. När jag växte upp så hade jag en enorm tilltro till Sverige och sveriges sjukvård. På något sätt så inbillade jag mig att lilla Sverige hade den bästa, tryggaste, mest kontrollerade sjukvård. Vi var inte som i USA där sjukvården kostade pengar, hade man pengar så överlevde man, annars så fick man hoppas på turen. Litegrann ligger det väl något i detta. Men frågan är hur mycket bättre Sverige är än andra länder? Tyskland, Australien, Frankrike, Norge. Är det så stora skillnader?

Jag kan tillägga att jag personligen bara har positiva erfarenheter när vi har varit på sjukhuset med mina barn. Inte så långa väntetider, de har tagit oss på allvar, och bemötandet av barnen har varit mycket bra. Men tyvärr gäller då detta inte.

Simon, 3 år
Neo, 2 år
Wilhelm, 2 år

