Etiketter

OS alltså. Som extremt sportointresserad hör jag till den kategori människor som verkligen hatar det här med OS, den plats det tar i TV och nyheter mm. Men eftersom jag inte ser så mycket på TV längre (utom melodifestivalen) så har OS i år inte stört mig. Däremot har jag faktiskt haft ett visst nöje av OS i år.

Anledningen stavas Twitter. Jag har då Tweetdeck installerat på min dator, och så följer jag många intressanta människor. Man kan dessutom ställa upp sökningen på olika intressanta områden typ #mel2010 så får man alla, oavsett om man följer personen eller inte, inlägg på ämnet (alltså inte Mel Gibson som någon kommenterade, utan melodifestivalen) vilket kan vara väldigt kul, framförallt under sändningen.

Nåväl. Nu är det väl så att många är rätt intresserad av det här med OS så att när det händer något så kommenterar de med taggarna #svtos och #vinteros

Plötsligt sitter jag alltså med min bärbara dator på kvällen och får upp x antal utrop när svenskarna håller på med något. Det blev faktiskt väldigt intressant. Och bitvis spännande. Att höra en massa olika personers utrop, samt kärnfyllda analyser, blir ett större djup än att bara lyssna på kommentatorerna.

Men det är ändå skönt att det är över. Och att det gick så bra för Sverige. Jag är i alla fall nöjd. Och imponerad av våra svenskar. Bra jobbat!

Ps tycker Genderrorist har gjort ett lysande inlägg angående damhockeyn och DO anmälan i samband med OS. Mycket läsvärt.

