Etiketter

, ,

Kan inte riktigt släppa det här med lila kuvert. Eller tanken att ”hänga” ut sexköparen för att han ska skämmas.

Jag lever i ett harmoniskt och lyckligt förhållande. Jag har väldigt svårt att tänka mig att han skulle vara otrogen. Eller köpa sex. Men låt säga att han skulle vara ute på resa och ragga upp en ”one-night-stand” alternativt att han skulle gå emot alla sina principer och köpa sex. Man känner ju trots allt inte någon annan till 100%.

Säg att han då skulle åka fast för det här sex-köpet. Han är egentligen en fantastisk person. Men så kommer ett sådant brev dimpade ut ur det blå (alternativt att one-night-stand tjejen skulle skicka ett mms med fina bilder som jag skulle råka få se). Hur skulle jag reagera?

Frågan är alltid vill man veta om ens partner är otrogen? För mig är väl svaret att är det en enstaka gång så vill jag nog hellre behålla illusionerna om trohet. För jag vill inte börja ta ställning till varför detta har hänt. Kanske har att göra med en strutsmentalitet.

Men att få det svart på vitt (eller på lila då…) då måste jag plötsligt omvärdera hela  förhållandet. Min tilltro till honom kommer naturligtvis få sig en ordentlig smäll. Men min tilltro till mig själv då? Hur skulle jag reagera om jag upptäckte att min man går till prostituerade/andra kvinnor? Naturligtvis kommer han få skämmas, men hur mycket skulle inte jag skämmas? Hur har jag missat det? Hur mycket har ”alla” vetat? Vad kommer grannarna som man hänger ut honom hos tänka? Hur många kommer inte titta på flickvännen / frun och fundera hur ”bra” hon är? Hur skulle jag må av detta?

Det finns så mycket dumheter i förslaget att man skräms av att en person i den positionen kan komma med något så korkat. Lite utbildning/kompetens kan man väl ändå förvänta sig. Eller?

Jag är ledsen, men tanken just nu är: Japp, så går det när man kvoterar in folk på grund av kön snarare än kompetens.

Uppdatering 21/3:

Hittade en tweetkommentar från Per Hagwall (M) som jag inte kan låta blir att lägga in här:

Sossarna har bara en Green, men vi har en hel Ask!

