Jag har som ni kanske noterat i stort lämnat debatten om ”Oskar” bakom mig. Daddy fortsätter att visa på hans oskuld. Jag läser det han skriver men det känns inte övertygande. Men kanske är det så att det inte till 100% är bevisat. Kanske skulle ännu en resning leda till att de som tvivlar vinner och det blir ett frikännande. Ok för mig. Så länge man lägger ner allt förtal mot ”Linnea” och ”Jennifer” så får man väl dra det hela igen, med den nya advokaten.

 Jag läser nu en annan artikel. En 16-årig kille som frias från en våldtäkt misstänks nu för en annan.

Enligt åtalet hade pojken tvingat flickan till sex i en tvättstuga, samtidigt som deras vänner fanns utanför. Pojken nekade till brottet. Enligt honom rörde det sig aldrig om ett samlag utan bara att de smekte varandra. Han sade också att flickan var med på det som hände.

Nya misstankarna rör sig också om en minderårig. Jag vill verkligen inte att man ska kunna fälla en person på bara indicier. Men ibland känns det svårt att läsa om folk som upprepar brotten. Kanske är även denna kille oskyldig. Kanske är det så att män/killar utsätts för tjejer som inte är tillräckligt tydliga med vad de vill. Kanske är det så att tjejer uppfostras till att sätta dit killar för att de är intresserade av pengar. För att de egentligen vill ha sex, men inte vågar erkänna det. Eller också måste man ta varje fall för sig själv. Man måste inse att våldtäkter faktiskt kan ske. Och dessvärre så är det väldigt många som upprepar det beteendet. Så kanske är ”Oskar” oskyldig. Jag kan inte se annat än att han är den mest otursförföljda personen som finns.

Men om han inte är oskyldig? Hur många av dessa lögnaktiga slynor kommer fortsätta passera hans liv innan Daddy, hans mamma och hans bror kommer acceptera att ibland, händer det att domstolar faktiskt har rätt. Och vilken upprättelse skulle Daddy ge till det nästa offret? Hur viktig är en tjej som utsätts för våldtäkt?

