Etiketter

, ,

Läser i SvD om den 24-åriga kvinnan som körde på en gravid kvinna och hennes 8-åriga dotter. Kvinnan fick missfall samt var tvungen att amputera ett ben. Dottern dog direkt. Den berusade kvinnan som var på väg från (sitt?) födelsedagsfirande försökte smita och körde då på en stolpe. Ursinniga ortsbor drog ut henne ur bilen. Så långt är jag med. Jag kan förstå raseriet. Men en av de ursinniga skjuter henne med 5 skott. Hon efterlämnade 3 barn.

Jag blir så ledsen när jag läser sånt. Varför måste folk ta bilen när de har druckit? Inser de inte vad de riskerar? Ska det vara så svårt? Och sen. Varför går man omkring med en pistol. Och 5 skott. Är inte det lite väl överdrivet? Jag kan förstå raseriet – men varför inte låta rättvisan ha sin gång?

Man blir bara så maktlös av saker som man inte kan påverka men känns så onödigt. 3 liv. Bara för ett korkat  beslut att ta bilen.

