Etiketter

JA går ut i fransk press och misstänker att det är CIA som ligger bakom det hela. Ann Helena Rudberg blir mest bara trött och tycker han visar sig egocentrisk och paranoid i och med detta. Själv förstår jag honom. Liksom Fredrik så har jag väl en definition av våldtäkt som inte känns applicerbart i det här fallet. Och känner man inte till den skruvade synen på kvinnlig sexualitet här i Sverige så är det väl lätt att tro att det hela är fabricerat i samråd med CIA för att misskreditera honom. Sverige har ju som bekant tidigare samarbetat med CIA. Men allvarligt talat. Hade det då inte varit ett lite klarare fall? Borde man inte kunna komma med en bättre story med ett tydligare offer?

Så nej, släpp de tankarna och njut av Sverige anno 2010.

Lite mer av mina tankar, av det jag läst mig till. Om jag förstått saken rätt handlar det om en kondom som gått sönder. Eftersom JA tydligen inte var intresserad av sex utan en kondom misstänkte kvinnan att han medvetet haft sönder den. Nu har jag inte så bra koll, men brukar det inte vara själva upplevelsen som gör att männen inte alltid gillar kondom? Är det verkligen det här med att spruta som ska vara grejen? Det finns ju vissa risker för mannen i det läget. Kan bli lite dyrt 9 månader senare om man säger så.

Men om man anser att det är våldtäkt att inte ha skyddar sex med en kvinna som förväntar sig det, då vill jag bestämt hävda att det ska anses som våldtäkt om en kvinna lurar en man till faderskap genom att skippa p-piller. Det är ju mannens ansvar att själv skydda sig var motargumenten då. Ja. På samma sätt måste väl en kvinna kunna göra något (till exempel säga nej) om nu mannen prompt vill ha oskyddat sex. Man kanske ömt ska viska något om sina eventuella könssjukdomar.

