Etiketter

,

Kommunens Piratpartirepresentant ringde och frågade om jag kunde tänka mig dela ut valsedlar i vallokalen på söndag. Verkligen inget jag kände för kan jag erkänna. Det kändes så allvarligt och förbindande.

Jag tycker att det känns väldigt trist att det är så tyst i media runt Piratpartiet. Att jag inte ser några valskyltar för dem ute eller någonting sådant. Surfar jag runt så snubblar jag över pirater överallt men i verkliga livet tycks det vara färre. Men jag känner mig inte riktigt dom en person som reser sig upp och säger ”Hej! Är du missnöjd på vad som händer i samhället finns det ett bättre alternativ än SD”.

Så jag sa i alla fall att jag kunde se till att valsedlarna fanns där. Jag vet ju nu hur det ska gå till. Jag fixar en valskola utanför där jag förklarar varför man ska rösta på Piratpartiet och så lägga in valsedlarna i lite kuvert för att underlätta för de mer bekväma. Kanske kan jag ta en tur till något äldreboende och få med några som jag bjuder på mat i samband med röstningen.

Eller också smyger jag bara dit dem och hoppas att alla dessa bloggare ska visa sig vara fler än det verkat i alla opinionsundersökningar.

Det värsta är väl att det kräver att jag kliver upp tidigt om de ska lämnas samma dag. Inte direkt morgontidig av mig…

