Jag gillar inte Sverige Demokraterna, jag kan inte se att de har så genomtänkt politik. Populistiskt är väl tanken som kommer för mig. Däremot förstår jag att de får höga siffror. Jag kan förstå att folk faktiskt väljer att lägga sin röst på dem. Det gör mig beklämd att läsa om det våld de utsätts för, framförallt från vänster sidan. Att bemöta folks åsikter med löje, nedlåtande eller våld har liksom aldrig fungerat för mig. Jag skulle nog bli mer bestämd på att faktiskt gå min egen väg. För att sätta mobbarna på plats. För det handlar om mobbing. När man inte kan lyssna utan skratta bort någon som försöker komma med sina tankar så är det mobba. Borde man inte ha motargument istället? Borde det inte finnas tillräckligt med saker för att peka på hur snett de resonerar? Att folk sedan kommer och slåss och stör ut när de pratar på torgen, hur framstår det?

Ska det verkligen vara så svårt att ta argumentationen med dem? Ja, det finns helt klart personer med ungefär samma inställning som Hitler hade vad gäller en upphöjd ras. Det kan man lätt se på kommentarer hos PI och Fria Nyheter. Men jag tror faktiskt inte att majoriteten av de som funderar på att rösta på partiet tänker så.

Jag tror att de som röstar har tröttnat på att Sverige är så politiskt korrekt så att man aldrig kan ta en riktig diskussion. Varför är flykting och invandringspolitiken i Sverige en så het fråga? När jag gick i gymnasiet hörde vår samhällslärare kommentera att min klass var rasister för att vi diskuterade frågan öppen. De problem vi såg. Hennes svar var liksom bara att det var för att vi var rasister som vi tyckte att integrationen sög. Att man skickade in folk i Sverige som inte *fick* jobba innan de fått asyl utan de fick dra omkring. Inte fasiken var de lyckliga för det. De flesta önskade sig vara en del av samhället. Vi hade ingenting emot någons hudfärg, eller ursprungsland, men att ifrågasätta svensk politik var tydligen samma sak som rasism. Bra utbildning i samhällskunskap kan man tycka… Det gick inte att diskutera 1991, och det är fortfarande tabu. Sen förvånar man sig över att de vinner väljare.

Så vad är det då SD har för planer för framtiden? Jag har faktiskt inte fått klart för mig hur de tänkte lösa alla problem. Tänker de bara kasta ut invandrarna? Handlar det om befintliga människor med eller stänga gränserna? Jag hade gärna hört dem prata för sig och därmed fått mer reaktioner. Hur skulle de agera vid en lågkonjunktur? I och med att de stängs ute på det sätt som de görs så förstår jag att folk tänker att det handlar om rädsla. Rädsla från de etablerade partierna att detta parti faktiskt har rätt.

Varför existerar inte yttrandefriheten för SD? Varför blir det inte mer rabalder om ett politiskt parti som hotas med misshandel, blir misshandlade, får sina hem vandaliserade. Ser inte Sverige detta som ett problem? Istället för att jobba på att avlyssna och granska sina medborgare så kanske man helt enkelt kan börja med att faktiskt lyssna på det vi säger. Och svara. Kan de förstå att medborgare efter att ha läst om Nancys död får veta att mördaren tidigare har begått mängder av brott och fortfarande går lös för att ha möjlighet att mörda någon reagerar?

Hur ska de hindra detta från att hända igen. En man som misstänks för våldtäkt kan genast anhållas, men en man som slår ner en politiker går fri. Den förste är vit och den andra mörkhyad. Finns det någon som förstår kriterierna här i juridiken. Kanske om någon kunde tänka sig att kommunicera med oss medborgare på ett bra sätt så kanske folk skulle visa en större förståelse. Nu är risken att folk på pin kiv röstar på SD.

En liten liknelse så gjorde ju F! en ”humoristisk” manshatar sång inför föregående val. Många feminister visar beundran för SCUM manifested som Valerie Solana skrev. Ett manifest som utgår från att man ska utrota männen. Satir? Ironi? Eftersom Valerie gjorde sitt bästa att mörda en man så känns inte ironin så tydligt. Det känns mer som blodigt allvar. Hur allvarliga är F!? Är det inte lika illa att propagera för att mörda män som att utvisa invandrare? För mig är det faktiskt det. Jag tycker inte att retoriken när SD anhängare pratar om ”invandrare” är aptitlig, men jag tycker lika illa om retoriken från ”manshatare” som pratar om vanliga män som begår hemska brott precis som det vore den normala för män. Det är det inte. Liksom det inte är normalt beteende för invandrare att begå brott.

