Apropå det här med Ladies night och mannen som anmälde detta. Jag har aldrig varit på Ladies Night, och det vore säkert kul att se det. Kanske med syrran eller kompis gänget. Men även med min sambo. Jag tycker nämligen om att dela upplevelser med honom. Eftersom jag bor ganska långt från kompisgänget och min syster så är det väl oftast med honom jag går ut.

Så varför får inte en man vara där. Skulle det på något sätt störa evenemanget? Skulle någon annan kvinna bli besvärad för att det, gud förbjude, sitter en man där i publiken? Vad är det som skulle göra dem så besvärad? Vad exakt händer på Ladies night? Handlar det om striptease eller vad sjutton är detta? Och om mannen som vill köpa biljett är bög vad gäller då? Han kanske inte anser att gå på shower riktade till män är så mycket för honom. Han kanske också vill sukta efter Martin Stenmarck.

Det finns många funderingar runt detta. En del förlöjligar hela frågeställningen och tycker att mannen som försökt köpa biljetten är en idiot. För mig är det solklart att det är förbjudet med diskriminering i det här landet. Och det gäller även om det är riktat mot män. Jag kommer alltså inte frestasatt gå på Ladies night då jag inte vill gynna diskrimineringar.

Fler som funderar över detta är Anne-Mari, Genusnytt, Medborgar X, Daniel Pernikliski

