Hittade via Tanja Bergkvist till Mattemästaren och har nu suttit och räknat lite procent här. Tragiskt dålig på huvudräkning kan jag väl erkänna.

Gick väl någorlunda i skolan även om det inte gick fort. Läsa fort hade jag inget problem med. Det var det jag var bäst på i klassen. Jag måste ju ha något att vara stolt över. Jag såg också till att bli bra på läsförståelse så jag var både snabbast och hade förstått mest av det jag läste. Men däremot så fick jag aldrig någon bra hastighet i räkningen. Sen när jag väl slutat högstadiet och man fick börja med miniräknare så var det adjöss med allt vad huvudräkning heter från min sida. Men snart kommer det väl läxor och sådant. Så då var det kul att testa det här. Det som var svårast var väl det här med procentuell beräkning, men det gick snabbare och snabbare. Så jag märker att det sitter kvar lite.

