Jag har inte så stor koll på det här med den yngre generationens bloggerskor.Men idag läste jag då i Aftonbladet om en stackars bloggerska då som varit otrogen mot sin pojkvän. Jag tittade på en del av intervjun men retade mig på att det handlade om att killen hade förfört henne. Inget eget ansvar kändes det som.

Jag var lite nyfiken på det hela och letade upp hennes blogg. Till att börja med blånekade hon i bloggen och pratade en hel del om att någon illasinnad person spred rykten. Lite senare så pratar hon med en kompis och erkänner över telefonen hur dåligt hon mår över detta. Kompisen spelar då in samtalet och lägger upp det på sin blogg.

Han spelar in ett förtroligt samtal med en kompis och lägger upp det på sin blogg. Jag blev helt chockad. Nästa chock var när jag insåg att tjejen är 16 år. Hon fyller väl 17 år, men ändå. 16 år och sådana schyssta kompisar. Jag läser en del kommentarer i hennes blogg och blir än mer matt. Hon hade också en pojkvän innan händelsen. Denna kille uttrycker sig som att det känns som någon har ryckt hjärtat ur kroppen på honom.Jag kände inte att det lät äkta. Lika lite som hennes förklaring att hon manipulerats och förförts. Men det handlar om någon som är 16 år. Jag försöker tänka mig själv i den åldern. Inte gjorde man de bästa valen alla gånger?

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med detta. Men kanske blev jag ännu mer förbannad över att Aftonbladet hjälper till att sprida en sådan förödmjukande historia om en 16-åring.

