Många av mina bekanta är oroliga för det här med kortbedrägeri och vågar inte handla något på Internet. Tänk om folk får deras koder och sådant? Det är ju farligt!

Själv har jag länge handlat över Internet med kort. Men naturligtvis väljer jag ställen utifrån om de har kryptering eller så. Men alla dessa som är rädd för Internet, jag undrar vad de tänker om sådana här saker som skimmade kort. Det är ju trots allt ett större problem.

Någon hade lurats med gratis läsk om man betalade med kort. Kanske skulle jag ha reagerat på detta. Men troligen inte…Jag hade väl tänkt att de inte ville ha hand om en massa kontanter och därför föredrar kort. Men å andra sidan vet jag ju att det brukar vara dyrt för dem om man betalar små summor så kanske borde det ha ringt någon liten alarmklocka i och med det.

