Har följt en diskussion på hög nivå hos Catta nu. Det började med ollandet och sedan krafsandet i pungen för män vilket en del framförallt kvinnor ser som lite obehagligt att se. Kan väl hålla med om detta. Rädslan verkar mest vara pungsvettet som man inte vill ska vara överallt. Själv är väl känslan, tänk om de inte har torkat av sig och tvättat händerna efteråt och de har kiss på händerna. Urk. Jag har faktiskt inte sett så många som har varit innanför kalsongerna och krafsat, utan mer utanpå. Det kan kanske vara att om jag sett det så skulle jag snabbt vända bort huvudet med en äcklad rysning och sedan förträngt det. Skulle jag träffa på någon som först gör det, sedan tar upp handen och försöker hälsa så skulle jag nog faktiskt i det läget nobba att ta i handen. Men trots att en mycket intressant människa kallad Morfius Baltzar hävdar att denna känsla av äcker bara handlar om ”kukfobi” (modern penisavund?) och att någon som argumenterar emot offentligt krafsande utan att tvätta händerna egentligen borde dö innan dessa hemska gener förs vidare. Vad säger man? Kan väl inte annat än hålla med honom ”jag är faktist den smarstase levande sak för tillfället”. Exakt min tanke. Du och Monica helt enkelt.

Det som Hmm (som då naturligtvis borde dö för dessa radikala idéer) är inne på är att hon faktiskt inte är intresserad av andras kroppsvätskor. Om det så är svett, sperma, snor eller whatever utan att själv valt det. Jag får liksom en känsla av att det inte handlar om allmän fobi utan kanske mer en önskan att få välja vilkas kroppsdelar hon får stifta bekantskap med.

Detta kommer mig osökt att tänka på nästa diskussion. Skandalboken om Kungen. Han har haft sex! Ja, förutom de bevisligen tre gånger inom äktenskapet så har han haft sex utanför äktenskapet. Både innan och kanske till och med under äktenskapet. Newsflash! Först gifter sig Victoria, hennes systers pojkvän strular runt, och nu kungens bravader. Plötsligt har monarkin kommit i ropet igen. Det finns pengar att tjäna och så.

Men allvarligt. Bryr jag mig om att kungen har sex? Tycker jag verkligen att det är intressant att läsa om människors eskapader? Hade han själv skrivit boken och den handlat om hans perspektiv och tankar så hade jag möjligtvis varit intresserad. Men som det är nu – nej. För att knyta ihop dessa två saker. Inte heller jag är så här intresserad av andras penisar eller kroppsvätskor om det så är nudister som vandrar omkring, eller stjärnor som skippar troser för att de inte ska synas under deras korta klänningar för att sedan flashas upp en censurerad bild på deras skrev i tidningar. Lika lite vill jag ha en bild på hornhinnan av kungen eller någon annan som har sex. Folk har sex. Åtminstone de flesta. Det är helt ok för mig, men jag vill faktiskt inte ha allt för mycket info om hur när och med vilka.

