Vi lär oss nya ord hela tiden. Vem hade trott att Kaffeflickor skulle bli ett begrepp anno 2010. I stället för konjak till kaffet beställer man en flicka. Eftersom jag inte har, och inte tänker, läsa boken eller så mycket om rapporteringen från gammelmedia så går jag efter vad jag förstått från andra bloggares åsikter. De flesta verkar känna väldigt mycket gäsp vad gäller skandalboken.

Det var inte länge sedan jag lärde mig vad ”Coffee shops” var. Det var tydligen inte Waynes coffee eller andra fik som serverar Latte eller andra spännande saker. Och nu kommer då kaffeflickor på det.

Jag satt och lyssnade på Radio Rix i morse. I mitt tycke har det förlorat en hel del på att tappa Titti och Gert. Från början var jag mycket anti Ola, men jag har vant mig vid honom nu, men retar mig då istället på Roger, som skulle behöva någon starkare än de han har nu. Men, jag behöver ha någon radio kanal som spelar musik när jag kör. Ergo Radio Rix. Men de brukar lite då och då ge en känga till kungen. De har nu hängt upp sig på ”Juggemaffian” kopplingen. Nåväl.

De pratade idag med Freda och frågade då om de hade Groupies på den tiden det begav sig. De svarade väl lite generat att jo, det fanns väl kanske sådana där.

Att groupies kanske inte behöver så mycket uppmuntran utan bara finns runt stjärnor är väl rätt känt. Vissa blir då utvalda och får spendera tid med sin hjälte. Men vissa stjärnor kanske inte är intresserad av det som erbjuds.

Jag kan väl erkänna att jag skulle bli stjärnögd och ett riktigt fan för vissa skådespelare och sångare. Men risken att jag skulle bli utvald är väl inte så stor. Och jag skulle nog inte riktigt känna mig bekväm i rollen som förförisk femme fatale. Därför är väl inte min sambo så orolig när jag talar om att jag inte skulle tveka att hoppa i säng med Johnny Depp om tillfället infann sig. Å andra sidan skulle han själv dra om Neeve Campell eller någon annan skönhet skulle få för sig att ringa honom med.

Men min poäng är att man kan dras till mycket olika saker. Tjejer kan intressera sig för äldre män. Jag var som sagt chockad över att min väninnas pappa dejtade en 16-åring. Jag inser nu att min sambos pappa som då lämnade hans mor när han var 12 år lämnade henne för en 18-årig tjej. De gifte sig och fick två barn innan det sprack. Eftersom min sambo är väldigt lik sin far kan jag väl säga att han måste ha sett bra ut. Men som busschaufför så var han väl inte rik. Så vad fick henne att intressera sig för honom? Det handlar liksom inte bara om pengar och makt. Det finns så mycket som spelar roll till varför man dras till en viss person. Och att skuldbelägga männen och se kvinnor som offer känns inte så konstruktivt. Man kan även vända på det och kalla henne Golddigger som utnyttjar män så länge de kan ge dem det de vill ha (pengar, status, smycken mm). Eller också ser man att det är upp till var och en. Skippa skyldig och offer.

Men i alla fall om rätt man skulle beställa en tant till kaffet så skulle jag vara redo. Jag kan till och med baka lite bullar att ta med 🙂

Johnny Depp. Keanue Reeves.Jon Bon Jovi.Om man ska gå på lammkött så ligger väl Måns Zelmerlöw bra till dessutom. De kan ringa mig när de vill.

Men, grejen är väl den att jag tycker det är så extremt löjligt att detta har blivit en stor nyhet. Kul för La Camilla att hon kan tjäna pengar på det hela. Vem är det nu som är offer?

