Etiketter

, ,

Jag har verkligen inte följt Idol men har väl lyssnat på en del av låtarna. Så idag så briserade då bomben. Minnah och Jay är ett par. Det stod på löpet i dag. Så då måste det vara sant. Men vänta här nu. Det kändes liksom inte äkta. Varför väljer de att berätta detta idag?

Så, det jag tror är att Jay inte vill vinna av olika anledningar. Kanske känner han inte att vinnarsången är hans stil. Kanske vill han satsa på sitt band. Så hur ska han då göra? Hela vägen kanske han har velat vinna, men nu plötsligt blev han tveksam. Han har tappat i popularitet sedan han åkte dit för narkotika innehav. Kanske för att folk känner att det inte ligger i hans bästa intresse att direkt efter idol ge sig ut på turné. Så alltså satsar han på en skandal. Plötsligt så lämnar han kvinnan han skulle gifta om sig med. Hon som han tackade för att han fortfarande var i livet. Och som belöning för detta får hon ett samtal kvällen innan det släpps på löpet. Tror inte det.

Och det faktum att hon är i Globen för att stödja Jay får mig att tro att flickvännen är fullt införstådd och med på plotten.

Efter att sett hans första framträdande skulle jag nog vilja säga att min teori stämmer. 1) Han valde en tråkig låt. 2) Han såg inte så ledsen ut över juryns sågning 3) Hans röstfiskande inspelning lät inte så där positiv.

Och Minnah då? Hon vill vinna. Jag tycker hon förtjänar att vinna. Det blir en så underbar saga. Från utröstad till vinnare. Sedan är hon bortglömd nästa år. Så gäller det att slå igen, men hon har då i alla fall något att stå på. Kanske har hon tillräckligt med vilja och go för att göra en come back efter Idol.

Sonen har i alla fall gett sin röst. Han har ringt och röstat på Minnah. Vi får väl se hur det går.

Ps, sonen har precis gett tummen ner åt Jay Smith och Like a prayer. Kanske inte håller med honom på detta. Men jag lovade i alla fall att inte rösta på honom.

