Etiketter

, ,

Jag har tidigare förklarat hur mycket jag retar mig på alla dessa kvinnor som beklagar sig över dessa erfarenheter som man inte sett som så positiva. Att man beskyller männen som inte förstått det man inte uttryckt med ord utan var underförstått helt enkelt. Jag tycker fortfarande att man kan tycka att en kvinna 25+ ska kunna ha tillräckligt med ”stake” för att själv ta ansvar. Gillade man det inte, men inte sa ifrån, lesson learned. Antingen a) satsa på annan typ av kille b) jobba med sjävbilden.

Men…då kommer då dråpslaget. En 16-årig kille lyckas tilltvinga sig analsex med en 13-årig tjej. Hon har varit övertydlig i msn konversation att hon inte vill ha det. Not interested. Glöm det helt enkelt. Men trots det så passar han på och trycker in den ändå. Och hon kämpade inte emot tillräckligt, så det var inte klart att hon inte ville vid tillfället tänker tingsrätten.

!!!!!

Allt det här med självbilden och självsäkerheten kan jag väl tycka man kan bortse från när vi pratar om en 13-åring som har sex. Kanske känner sig personen inte helt bekväm med att säga nej just då, i sängen. Kanske ville hon inte verka tjatig, jobbig.

Jag kan förstå den här viljan att göra honom till viljes precis då. Man ville ju faktiskt ha sex, så man kan väl inte börja slå och skrika? Så vad gör man? Kanske lärde hon sig en läxa där för framtiden. Om en kille fortsätter tjata om analsex mer än en gång när man säger nej – då kan man satsa på någon som faktiskt visar att de respekterar en.

Lektion nummer 2. Sveriges lagar, till exempel våldtäkt mot barn under 15 är helt klart godtyckliga för att kunna användas bara när de själv önskar – annars kan man skita i det.

