Etiketter

Apropå diskussionen om Jons död..

Hur mycket kan man lita på ett företag, som inte kan vara rakt när det gäller hur en ung arvtagare dör?

Jag undrar vad man har för förväntningar på företag – egentligen. När jag läser en sådan mening så inser jag att jag aldrig, någonsin, skulle vilja starta ett företag som slår och blir stort.

Ska verkligen mina barn behövas synas i sömmarna på det sättet, även efter deras död? Ja, om arvtagarna begår ett brott så ska de inte skyddas. Men skulle jag verkligen sätta som krav att man tvättar all sin byk offentligt för att lita på företaget?

Kan jag inte titta på saker som produkten – kvalitén? Hur personalen uppfattar ledningen? Hur de klarar miljömål, innovation, mm. Sådana saker ser jag som viktigt i ett företag. Men jag kan inte se att jag har att göra med var Bill Gates barn gör, familjen Perssons personligheter, Michael Dells barn mm.

Men å andra sidan är jag ju en sådan här skenhelig människa som sprider dynga så vad vet jag 🙂

Uppdatering 9/2: Måste bara hänvisa till artikeln i Newsmill från Ann Helena på nätet och kommentaren #11 som på något sätt uttrycker mina tankar:

Känd??? Ingen hade hört talas om Jon Spendrup före hans död. Om folk gillar att skvallra om döda personer så ok, det är inte snyggt men kom för guds skull inte och motivera det med något slags informationsbehov för allmänheten.

