Etiketter

,

Känner att jag behöver komma mig ur hatet och frustrationen nu och vända blicken mot något annat. Så nu är Victoria gravid. Grattis till föräldrarna, ropas det glatt från olika håll. Funderar om man inte brukar skriva ”blivande” föräldrar där.Känner mig lite osäker. När blir man förälder egentligen? Förr i tiden var jag inte så orolig för det här med graviditeter. Jag var mest rädd för förlossningen och det som kom senare. Efter att min syster fick barn för tidigt och hamnade på neonatal och träffade på allt som kan hända så är jag mer rädd. Därför känns det nästan som att utmana ödet att gratulera ”föräldrarna” för mig. Men i vilket fall som helst så är jag glad för deras skull och ser framemot söta bilder på barnet så småningom.

Det var ju mycket snack efter Nobelmiddagen om att Victoria var gravid. Det var många som kunde sätta mycket i pant på det. Svärmor hade rätt kul åt det då Daniel då nyligen opererats och tydligen behöver gå på någon medicin som tar död på de chanserna. Eftersom hon är sjuksköterska antar jag att hon vet lite om det. Funderar lite på hur det kan ha känts att läsa all den spekulationen som vi dränktes av då. Tack för den passningen. Back to the gym….

Det ska i vilket fall som helst bli lite kul för dem. Jag undrar om barnet kommer att bli kung/drottning någon gång? Jag tycker det är kul med kungahuset och ser gärna victoria som drottning. Kanske kungen kan abdikera om sisådär 10 år så barnet/ barnen hinner växa upp lite och sen ge över till victoria. Men sen så känns det nog som monarkin har spelat ut sin roll.

