Etiketter

, ,

Jag har lite då och då stött på Yakida som begrepp. Catta har varit väldigt emot tidningen, Daddy har verkat positiv. En gång i tiden läste jag att Yakida anmält MA och blev aningen skadeglad, kan medges. Nu haglas det anklagelse åt alla håll där så jag försökte in och titta lite vad som händer och få någon uppfattning. Yakida gör ju sitt bästa för att lägga in en annons hos Catta för sin sida.

Monica har då gjort en blogg där hon har beskrivit en advokat och bilhandlare och vad han gjort. Det är då MA och exfruns bild som kommer fram här. Ska jag välja sida så kan jag säga att jag köper denna bild. Plötsligt får jag tillbaka aha upplevelsen från Sanningen om Gömda. Det känns som det är äkta grävande och mindre tyckande. För några år sedan hade jag nog köpt detta rakt av.

Jag kan dock förstå att mannen känner sig utpekad och rent ut sagt förbannad. Och är det så att allt är hittepå så kan man väl förstå det. Men jag inser snabbt att använda Yakida som hjälp att bevisa det hela falskt är nog den absolut sämsta metoden – om man nu är oskyldig.

Yakida har då spenderat pengar på utgivningsbevis för att få vara tidning. Själva layouten är pinsamt dålig. Som illustration av MA har han använt en hemsk bild som är dåligt urklippt. Det är tydligt att man bara använder det för att vara elak – lite barnsligt sätt enligt mitt sätt.

Texten är i bästa ”Extra, extra” stil där saker påstås och man länkar till bevis. Men följer man bevisen så blir de skrattretande.

Monica Antonsson anses som den värsta nätmobbare i modern tid och det har visat sig att hon anonymt själv skriver de flesta hatiska kommentarerna i sin egen debattblogg, ofta för att för att skrämma, skada, hota och ljuga om människor.

Ok – var tar man det från vem har kommit fram till att hon är den värsta nätmobbaren? Och hur har man kommit fram till att det är hon som kommenterar? Själv har jag aldrig sett något som pekar på det och faktum är att jag tycker hon är rätt bra att skriva under sitt eget namn. Och sen har man det där att det alltid, från allas håll, anses att om två människor har likartade åsikter så är det per default samma människa (senast Hmm = Catta). Visst händer det ibland – men jag tror nog att MA har tillräckligt med anhängare för att inte behöva ta till det.

Monica Antonsson samarbetade även med grov kriminalitet och är en av de kvinnliga bloggare i Sverige som har genomfört flest uthängningssidor som pekat ut och misstänkliggjort ett antal oskyldiga namngivna människor som pedofiler på internet.

Samarbetar = Länkar till en site, kanske inte det smartaste, men inte det samma som samarbete i mina ögon. Dessutom visade det sig att det var folk från siten som gick in och kollade hennes sida med länken. Wow.

Monica har till och med hängt ut ett namngivet litet oskyldigt dagisbarn då hon uppenbarligen blev arg på en man.

Beviset är hysteriskt roligt. Det är sidan när MA hotade Profanum-Vulgus som jag också reagerat emot. Och uthängningen  är att hon talar om att det finns ett barn i Norge som heter det. Jamen tjena….

Och sedan:

Monica Antonsson har dessutom, som enda person, försökt förmå Yakida att publicera en ”nakenbild” på en liten 3-årig flicka.

Beviset: Ett mail från Yakida om huruvida han skulle publicera en bild från Max Sharnbergs böcker. Inget svar från MA. Och låt säga att hon sagt att det är ok, är verkligen ”förmå” det rätta ordet?

Nej, ungefär där gav jag upp all övrig analys av sidan. Jag tycker det är synd att en del vettiga människor inte ifrågasätter mer och förstår att det inte är en fördel att liera sig med denna person. Risken är att han drar ner en själv på samma nivå.

Det jag tycker är synd är att istället för att MA plockar sönder argumenten och visar exakt hur lite han har på fötterna, så väljer hon att gång på gång skriva ner var han jobbar och så. Kanske för att man ska utöka tryck på hans arbetsgivare för att de ska sparka honom, eller vad vet jag…men för mig känns det som helt fel sätt att bemöta saker och ting. Så, bra att en polisanmälan är gjord om man nu har på fötterna. Men sedan, ge honom inte mer möjligheter. Gör honom inte till en martyr.

När det gäller den här Pedofillistan som MA hänvisar till så vete katten vad man ska säga. Någon (Kim) skrev hos Catta:

Pedofillistan är inte fejk. I så fall får du anmäla Flashback som publicerade den på 1990 talet för att ha hittat på en lista med personer som beställde ut barnporr från en ökänd barnvåldtäktshärva.

Wow, publicerad på Flashback….

Är man inte dömd/misstänkt för barnporr så tycker jag inte att det är någonting som Monica ska börja publicera/hota att publicera för att skada någon. Hela den debatten tycker jag man ska släppa helt. Men att Yakida tycker att MA ingår i en Pedofilliga för att hon jagar pedofiler och anser att det inte alls ska tas som att han anklagar henne för att vara pedofil är lika korkat det.

