Etiketter

, , ,

Jag läser olika saker om fallet i Sigtuna. Jag gråter över två barn som har berövats livet av sin mor. Jag läser om kritiken mot kommunen, och även kommunens svar. Mamman nekades försörjningsstöd – mamman hade inte skickat in handlingar för stöd.  Barnen hade skolplikt och skolan anmälde inte – mamman hävdade att barnen hade halsfluss/vattkoppor vilket är ofta leder till lite längre frånvaro.

Och jag läser gång på gång att hon var en mamma som gjorde allt för sina barn. Att hon gjorde det för att hon inte kunde ge dem något bra liv. Och min tanke runt det är att om hon var en sådan mamma som gjorde allt för sina barn. Som levde för sina barn. Och jag tänker då att om det var så hade det funnits tre kroppar där i vatnet. Nu var det bara två. Tydligen fann hon en möjlighet att leva utan dem ändå.

