Etiketter

,

Hittade en rätt fascinerande site idag som jag måste dela med mig av. Det handlar om en hemsida som presenterar Hotell på Östermalm. Själv bor jag väldigt sällan på hotell. Det blir väl mest när man varit utomlands och då blir det Etap eller Formule 1 som jag har bott på, när det varit privat. Kanske inte den ultimata hotell upplevelsen, men bra för plånboken. När man reser med jobbet så blir det väl bättre hotell – men oftast är man då ensam. Och det är rätt så trist att bo ensam på ett hotell enligt mig. Samtidigt så har jag då kollegor som är gifta med folk i hotell branschen och gärna bor på hotell när de varit ute någon helg. Det låter så härligt det där.

Slippa jag en resa hem när man varit ute. Vara chaufför i alla sammanhang, vilket jag lätt blir då jag är den som dricker minst och därför har lättast att avstå. Tänk att få bo på hotell och snygga upp sig där innan man drar ut, och sedan bara in på rummet och ha frukosten serverad på morgonen. Dessutom slippa ha morgonpigga barn som vill kommunicera klockan 7 på morgonen.  Så det var med viss nyfikenhet och lite drömmande planer jag då gick på siten för att hitta anledning till varför jag skulle kunna planera en helg där ingen disk skulle samlas, och som inte skulle gå i städandets tecken. Att det skulle handla om drömmar bara vär väl rätt tydligt när Östermalm ingick i namnet kändes väl klart. Tror prisläget inte riktigt är i min smak. Fast jag blev rätt förvånad av siten. För även om man gör reklam för hotell så finns det inga länkar till hotellen. Man kunde heller inte boka eller se något om pris för rummet. Däremot så nämner man vad man kan göra i Östermalm, så i slutändan lyckades de i alla fall få mig intresserad av att åka dit. Närmare bestämt Naturhistoriska museet och Cosmonova. Kanske besöka Kaknästornet som jag inte besökt sen jag var liten. Sen blir det väl tåg hem i vanlig ordning. Kanske kan bli något för helgen i alla fall. Och ungarna får väl följa med också.

