Etiketter

, , ,

Oftast känns det bara som man läser om elände i tidningarna – när man inte läser om vilken kändis som glömt underkläderna hemma – och det känns bara trist. Men idag läser jag då i Aftonbladet att Vince Clarke och Martin Gore ska släppa EP tillsammans (finns det fortfarande EP – dog inte det bort ungefär samtidigt som Vince Clarke hoppade av DM?). Jag ser mycket framemot resultatet även om jag känner mig lite tveksam till genre techno. Har aldrig varit en fan av det… Men med dessa båda herrar så kan jag nog ge det en chans.

…och sen hör jag att Anders Borg har utnämnts till Europas bästa finansminister – och även om det finns mycket att jobba på i Sverige idag (äldrevård,någon?) så skriver man i Financial Time att ”Sverige är en av Europas bäst presterande ekonomier.”

Känns rätt tryggt att läsa i dessa oroliga tider när man hör om Grekland, Italien och Spanien.

