Etiketter

, ,

En liten tanke om det här med fildelning. Precis just nu anser jag det är ett enormt bra alternativ när jag får ägna 5 minuter att ta mig igenom alla j-a varningstexter eller filmer som talar om hur fel det är med piratkopiering och så vidare.

Jag har köpt filmen! Kan jag få se på skiten nu?? Eller ska jag ladda ner den någon  annanstans ifrån i bättre kvalitet (jepp, trots att varningsfilmen påstår att det ger dålig kvalitet så stämmer inte detta alltid).

Men jag tycker om att ha filmer – precis som jag gillar att ha böcker. Jag gillar att titta på fodral. Jag gillar att ha en massa extra som man kan få titta på. Men detta med tiden och låsningen från att hoppa över är faktiskt för mig ett argument att ladda ner film där man faktiskt tar bort detta. Var det verkligen planen?

