Etiketter

, ,

Det har varit några hektiska veckor med många tankar. Jag har försökt samla tankarna med läsa en massa, släktforska, spela på nätet och bara surfa.

Det här med poker insåg jag väl snabbt återigen inte var något för mig. Och att försöka ge sig på det när man inte ens klarar av att räkna ut den allra enklaste matematiken var väl dömt att misslyckas. Det är sambon som har tumör – men det är min hjärna som har fått kortslutning.

Men släktforskningen har varit lättare. Inte för att jag kan veta att jag 100% har rätt i det jag har fått fram – men det är enormt intressant faktiskt. När jag väl börjat kude andra släktforskare som också använder MyHeritage hjälpa mig vidare och det har varit en aha upplevelse som jag kommer skriva lite mer om så småningom. Men tillsvidare nöjer jag mig att ge lite livstecken så smått ifrån mig.

Några undersökningar har gjorts, och nu väntar vi på resultatet. Men det tycks vara en ”mild” tumör trots allt. Inte mycket aktivitet. Vi vet inte än om man tänker göra något eller inte åt den i nuläget. Man pratar om att han ska gå tillbaka till jobbet på 25% snart. Men innan han är redo att möta världen så behöver han lite planer. Lite struktur. Lite information om vad man kan vänta sig. Och samma sak behöver jag känner jag. Så nu är det den 10 som är datumet jag hänger upp mig på. Lite drygt en månad sen livet rasade samman som man räknar att vi ska träffa läkaren för att få domen.

