Etiketter

,

Hittade idag en blogg/hemsida som slog an en liten sträng hos mig.

Vi tog nyligen studenten från samma gymnasium och satsar nu på karriärer i modebranschen. Där hoppas vi på att vi kan lära oss ännu mer att skriva om på den här sidan. Vi hoppas förstås också att ni ska tycka om vår sida och tipsa andra om den!

Kommer ihåg när jag själv gick på gymnasiet och jag och min syster tillsammans med ett par killar drömde om att skapa vårt eget klädmärke. Egentligen så var det killarnas idé som de fick med oss på men vi gjorde en hel del efterforskning kring det hela då. Namnet skulle bli Avalanche och det inspirerades sv Peak Performance. Vi kom så lång som att vi tittade på loggor, och försökte registrera namnet. Tanken var att vi skulle börja med T-shirts. I bra kvalitet. Men så var det någon krock med en grupp. Och där slutade våra drömmar. Jag hoppas att dessa tjejer kommer vidare med sina drömmar. Eftersom copyrighten har uppdaterats så kanske det är så att de har nytändning (informationen var annars från 2010).

Jag undrar hur det gått med vår dröm. Själv är jag extremt dålig på trender – och mode. På något sätt har jag aldrig känt att modet passat mig. Sen, några år efter det blivit passé så brukar jag ha vant mig vid det hela och hoppar på tåget. Så att ha arbetat med kläder kanske aldrig varit något alternativ. Syster som gillade att sy, och organisera, och gillar mode la väl ner mer engagemang i drömmen.

Så, om någon är intresserad av lite trender så tycker jag ni kan kika på sidan. Jag gillade att se att jeans får godkänt. Eftersom det är mitt basplagg så känns det väl bra att inte vara helt off.

