Etiketter

Nix det handlar då inte om att Brynäs tydligen vunnit….

Det är mycket reklam för att sälja in guld numer. Tror inte jag kan öppna Aftonbladet utan att få en liten popup som handlar om att sälja guld hos sms guld AB. Det låter jättebra det där när man läser: Har du en guldklocka eller guldring hemma du inte använder? Jag har alltid funderat på detta. Är det arvegods som folk har liggande hemma? Tänker på en tid när man läste om de som satte in guldtänder istället för dem som försvunnit. Det guld jag har är egentligen bara min förlovningsring något halsband och örhängen. Men jag gissar att guldpriset inte skulle täcka inköpspriset. Min mormor och mamma har troligen mer. Tror säkert det finns någon guldklocka där med.

Jag inbillar mig på något sätt att guld är vanligare hos en äldre generation. Eller också är det bara jag som aldrig varit intresserad.Det är som när man läser om inbrottsjuvar som sticker iväg med guld. Funderar lite på hur besvikna de skulle bli på besök hos oss…Nog finns det saker som är värd att stjäla. Men det är på något sätt svårare att smyga sig iväg med hemelektronik som det finns mer av.

Men om jag haft guld så undrar jag hur jag skulle gjort. Låtit det vara tills jag verkligen behövde pengarna, eller bytt in direkt för att få dem? Litegrann är det väl så att kontanter har en förmåga att gå åt för mig – så att det kanske är bättre att ha dem som guld då istället. Men någongång kanske man kommer till den där regniga dagen som man alltid vill lägga undan till, och då är det nog ett bra alternativ tror jag.

 

