Jag gillar Gina Dirawi. Visserligen har jag inte läst henne som bloggare eller krönikör så mycket. Men jag tyckte hon skötte melodifestivalen bra. Men nu har hon då blivit kopplad till Aftonbladet och jag läser om hur hon gråter ut över att hon inte fått varit på framsidan av en tidning någongång. Ett öde hon delar med många andra kan tilläggas. Men Gina är fullt på det klara med varför det är så. Men hon börjar då på detta sätt

Bloggerskor hade ­stora dedikerade följen, vilket genererade stort intresse hos läsarna och troligen högre intäkter. Trots att vissa av dem var dåliga ­förebilder som matade unga tjejer med dåliga ideal och vanor fick de pryda tidningarna som våra ungdomar sedan skulle köpa.
/../
Jag stod ju för bra saker, jag var, enligt dem, en bra förebild. Kanske var jag inte snygg nog? Eller kanske ­inte känd nog?

Eller kanske var hon inte kontroversiell nog? Good girls go to heaven, bad girls goes everywhere… som det säger. Men är det så att 14-åriga Ginar har rätt? Är det bara blonda och blåögda på framsidor? Själv håller jag väl med om att det alltid är smala kvinnor som figurerar på omslaget – det är väl den gemensamma nämnaren jag har funnit. I övrigt så har jag sett ett ganska stort spektrum på utseenden.






Det finns dessutom en tidning som jag har läst ibland och som har fått bra kritik av bekanta, Blossom. Denna tycks då gå bra med Blossom själv som omslagsflicka.

