Etiketter

Det är snart halloween och jag tittade lite för kul skull på olika utklädning och jag hittade i  slutändan lite alternativ som kanske vore något hos Korsetten.se underkläder. Eller vad sägs om dead bride

Tycker rent allmänt om att titta på bilder på underkläderna där. Jag kan visserligen inte se mig i dessa – men hade jag haft storleken för det så skulle det vara rätt kul att testa någon gång. Be a little crazy typ. För många år sedan så var jag faktiskt in i en underklädesbutik och köpte en korsett. Men jag var ärlig talat aldrig modig nog att ha på mig den. Min lillasyster har däremot haft olika sorters. Jag vet inte om jag är beundrar det – eller ser det som ett varnande exempel för mig själv.

Men flera kilo från nu så skulle jag vid något tillfälle kunna tänka mig denna typ av korsett. Jag kommer ihåg när jag sett filmer där kvinnor i princip svimmar då korsetten är så hårt snörad (både i Nord och syd och i den första Pirates of the Caribbean vill jag minnas att detta inträffade) men trots detta så skulle det ha varit kul att testa på det ibland. Inte för att jag skulle vilja ha Cathie Jungs midja – den är väl ärligt talat mer avskäckande än eventuella svimningsanfall. Men eftersom jag begåvats med yppiga höfter och byst så skulle jag ibland vilja betona detta. Men som det är nu så finns det en extra valk däremellan och jag vet inte riktigt vad det ska vara för korsett som trollar bort den på bästa sätt.

Men men. Blir kanske bara så att jag kör häxdräkten med hatt och lång svartklänning ändå på Halloween. Känns som det är mer jag på något sätt 🙂

PstCatta, hittade inget snyggt i tigerrandigt som du gillade – men kanske du kan ge leopardmönstrad en chans?

