Etiketter

, ,

Jag tittade igenom lite av mina inlägg på bloggen nu. Det har blivit en del faktiskt. Mitt första inlägg på bloggen skrev jag i december 2008. Det har sen dess blivit 835 med detta. Den första tiden var det inte så mycket trafik. Jag fick väl 0-40 på en dag. Mycket handlade om mina tankar när jag läst hos Monica och reagerat på hur hon debatterade. Men med tiden så släppte jag detta.

Min första peak på en speciell dag var när Ann Helena Rudberg tillägnade mig ett inlägg  i juli 2009 då jag kritiserat hennes inställning till anonymitet på nätet. Det var en stor chock när min blogg som haft 40 besök i månaden plötsligt fick flera hundra på en dag. Detta rekord skulle stå sig till april 2010.

Februari 2010 skrev jag ett inlägg om statistik när jag passerat 10 000 besökare. Det var stort för mig.  I april 2010 när jag skrev om ett visst reportage i Uppdrag granskning så hamnade jag på topplistan i WordPress när jag skrev ett kritiskt inlägg om Daddys uthängning av Catta. Inte trodde jag att de skulle bli bästa kompisar ett par år senare. Det är mycket som kan hända 🙂

När jag nu ser över WordPress och ser på mina poster konstaterar jag att de mest populära är då:

”Jag vet vad din postlåda heter”  – När jag då sågade Daddys uthängning.
En arg reflektion om en kommentar (Absolut mest  kommenterade med 406 kommentarer – handlade om en kommentar i samband med Uppdrag granskning om Marks barnen som jag retade mig på)
Tankar om Catta – Inlägget jag skrev när Catta blev avstängd från WordPress
Tankar kring Daddy och Uppdrag granskning
Tankar kring ståhej i kungahuset – Detta handlade väl om att jag började bli trött på alla diskussionerna om kungafamiljen.

I december 2010 var det dags för det tredje statistik inlägget – och jag kan konstatera att de fyra första mest populära var de samma som idag.

Ett annat mycket kommentarat var inlägget Ett nej är ett nej, oavsett kön med 106 kommentarer. Det var en enorm diskussion då vill jag minnas som handlade om att lura män till att faderskap. Helt klart något som många har bestämda åsikter kring.

I statistiken kan man även få se vad folk har sökt på för ord för att hitta till min blogg. Det absolut vanligaste är då Trollan. Men nummer två på listan är Erik Reinfeldt, och detta är då på grund av att jag skrivit ett inlägg om vad han skrivit på Facebook när jag reagerat på hur han uttryckt sig. Jag hade många view på Juholt och Carlsberg då jag lade ut en karikatyr av honom och reklamen när han var mest i ropet. Men när han väl tog sitt ansvar och avgick så tog jag bort det inlägget. Det var väl ett av de få inlägg som jag kanske skäms över. Lite då och då har jag hittat sökning på Sofie Wistam bröst. Vad jag kan se har jag bara skrivit ett inlägg där jag nämnt henne – dock inte hennes bröst då. Undrar lite om folk blir besvikna när de gör den sökningen och kommer hit?

