Etiketter

, , , , , ,

Jag tittar på filmen som läckt ut där Erik Almqvist kallar en tjej ”lilla hora” och pratar ”blatte-lover” och jag inser att jag inte reagerar lika mycket på dessa ord längre. Jag har i dagens samhällsklimat blivit härdad tror jag. Vilket känns märkligt då jag tidigare reagerat väldigt starkt.

Däremot så reagerar jag mer på diskussionen med Soran Ismail. När man talar om för honom att han inte är svensk, att han är ”svenskfientlig” och att han är ”osvensk” t ex genom att vara dryg (jag vet inte på något sätt tycker jag att säga ”käften så in i helvete” känns rätt osvenskt det med då.…). och att han ”kommer få problem i framtiden”, där känns det väldigt illavarslande och det hade varit intressant med  mer frågor kring detta. Och sen att man sågar Soran för att: ”du argumenterar som en liten f*tt*”” känns som Soran säger ”moget och intelligent”.

Men när man tar upp detta i media så fokuserar man bara på att han svär åt en kvinna som går emellan, och orden som används. Är det bara jag som tycker att språket är det minsta problemet i det här?

Sen kan jag väl säga att det klingar lite falskt när Löfvén säger: ””Jag blir bedrövad när jag ser den här filmen” jag tror snarare att S och M hoppade av glädje över detta. För nog är det lite märkligt att den dyker upp nu – 2 år efter att det filmats och när SD siffror har ökat…?

Och sen blir det än mer komiskt när man ser hur Reinfeldt pratar om vi och dom tänkande men samtidigt inte har svårighet att peka ut SD som ”dom” tidigare i SvD.

Och Reinfeldt säger idag:

– Genom hela min politiska gärning har jag lärt mig att inte relatera till andra politiska partier och i stället se samhällsproblem. De profiterar på samhällsproblem som är på riktigt och samlar ihop stöd från människor som är oroade för hur invandringen påverkar Sverige.

Och rimmar det inte lite illa med det han sa 6 november:

– De är början på den nedgång vi redan har i andra länder, därför ska vi isolera dem från inflytande, sade statsministern och hävdade att det var just det han hade gjort när regeringen slöt en överenskommelse kort efter valet med Miljöpartiet om asyl- och migrationspolitiken.

– Effekten av SD var att vi fick en politik i motsatt riktning, sade Reinfeldt.

Är inte det att relatera till andra politiska partier…?

Jag saknar ett parti som jag kan känna mig bekväm i. Piratpartiet…? Känns väldigt tyst därifrån för att vara ärligt. Men övriga – nej. Jag är emot att ge soffan min röst, men när man nu befinner sig två år från valet så känns det tragiskt. Framför allt som man sedan kommer att se resultatet som det ”Sverige vill”. Men jag vet att många med mig känner att det är mycket som svenskar inte vill som vi ändå får. För att politikerna kohandlar med varandra, och sen så försöker media manipulera oss genom sina vinklade reportage. Så oavsett vad jag vill så spelar det bara en roll ett år var fjärde år. Däremellan så skiter man fullständigt i det.

I vilket fall så har nu Erik Almqvist avgått.  Gott så. Jag väntar bara på att justitieministern som tyckte att det är ok att skicka gredelina kuvert till misstänkta sexköpare för att hänga ut dem bland familj och vänner ska fundera över sina agerande med. Men nej, hon får fortsätta på samma glada sätt och numer också hemlighetsstämpla myndigheters festande så att de inte blir mer rubriker för tidningar.  Jag tycker nämligen att det är illa när man inom sitt jobb visar prov på en sådan omdömeslöshet – framför allt som politiker på en sådan hög post.

