Etiketter

,

Jag läste en artikel igår i Aftonbladet. Rubriken i sig var väl ok – Misstänks ha förskingrat miljoner. Men för att ta mig dit så klickade jag på denna länk..

Sen i artikeln i sig så är man mer förtegen – å andra sidan, vad hjälper det när de redan bestämt sig på första sidan?

Enligt åklagaren som utreder det misstänkta grova bedrägeriet är kvinnan enbart efterlyst som försvunnen person.

– Jag har än så länge enbart tagit del av anmälan från kommunen om misstänkta bedrägerier och har inte vidtagit några tvångsåtgärder.

– Personen är heller inte anhållen i sin frånvaro, säger åklagaren.
Enligt uppgift till Aftonbladet ska kvinnan ha förskingrat belopp i miljonklassen från den kommun i Mellansverige där hon är anställd.

vill jag veta vem denna människa är – och vilken mellansvensk kommun det handlade om? Även om bilden är pixlat så finns det en utväg som Aftonbladet glatt delar med sig av:

Anhöriga har varit i kontakt med organisationen Missing people och berättat att kvinnans väska, telefon, plånbok och nycklar fanns kvar i bostaden som lämnats olåst.

Men på nyckelknippan saknades nyckeln till hennes vita damcykel av märket Monark – som nu är spårlöst försvunnen.

Efter detta var det inte så svårt att identifiera henne… Och jag ser på de otrevliga kommentarerna hos MPS att jag inte var den enda.

Grattis Aftonbladet – jag trodde inte det gick att sjunka fullt så lågt…Man pratar om att Avpixlat sprider hatet – men jag ser att det handlar om rasism. Nu är det inte en utomsvensk det handlar om, och då är det kanske ok att se till att folk vet var de ska göra av med näthatet istället.

