Etiketter

,

Det känns som jag väldigt ofta gnäller på twitter och debatter som förs där. Alla  dessa hashtags i viktiga frågor som blir som parodi på sig själv. One liners med förakt för andra som bara retar upp mig – även om jag i sak kan hålla med dem. Så varför ”hänger” jag på twitter fortfarande? Dels är det för snabba tips om intressanta artiklar från folk. Följa diskussioner och få nya vinklar på saker och ting. Och slutligen – för en massa skratt. För det dyker upp en del i mitt tycke roliga tweet som inte går ut på att trycka ner folk. Utan bara är att dela med sig av humor. Så jag har nu samlat några åt er. Ibland blir det svaren som skapar humorn:

twitter1

twitter2

Denna är lite rolig då jag själv aldrig läst böckerna – men bara häromveckan så beklagade sig min chef över samma sak.
twitter3
Inte alltid det är roligt att läsa polisers uppdateringar. Men jag tycker om att de ändå kan visa prov på humor ibland. Vissa klagar och tror att man inte tar de på allvar i sådana fall. Själv tror jag att det inger respekt att vara mänsklig.
twitter4

twitter5
twitter6
Någon som nästan alltid bjuder på spetsiga och humoristiska kommentarer är Ulrika Good. Fortfarande min twitter idol faktiskt.
twitter7

twitter8
twitter9
Även Motvals är någon som sällan verkar seriös i det han skriver. Vissa gånger tycker väl pryda jag att det är lite väl – men oftast så skrattar jag gott åt hans ofta absurda tweets.
twitter10

twitter11

twitter12

Hittade också en länk till en instagram parodi som jag gjorde reklam för på twitter. Men för folk som missat den så har ni en chans här. Jag tror att det går lika bra att byta ut instagram mot facebook faktiskt 🙂

