Etiketter

, ,

För många år sedan så köpte min kompis storebror en singel av Morris Minor and the Majors som hette Stutter rap. Jag fick spela av låten men även den härliga B-sidan som hette Another boring B-side. Det var ju så på den tiden att man inte riktigt orkade vända på skivan så det var väl inte så mycket krut som las på den. Och denna singel handlade då om detta och den var så perfekt. Tyvärr försvann då bandet som jag spelat in den på – och inte heller hade jag väl någon bandspelare att spela på heller. Så jag har försökt hitta den igen – och nu, äntligen hittade jag den på Youtube. Det enda är väl att jag blir lite ledsen i ögat där på slutet då jag känner med den stackars Rusty som blir lämnad ensam…

Huvudsången finns också på Youtube. Vet inte riktigt hur jag känner för den idag. Visst kan man ta det som ett hån mot folk som stammar – men jag älskade den -88 i alla fall.

