Dåligt med uppdateringar här med inspirationen är lika med noll. Eller ja, jag kommer så långt att jag börjar formulera mig men sen tappar jag helt geisten.

Annandagen var en av de värsta – om inte den värsta – dagen i mitt liv. Det kändes så fruktansvärt hopplöst den dagen och jag hade ingen tilltro till att det skulle ordna sig. Jag kunde inte ens prata med min man för jag bara började gråta. Snacka om stöd. Själv har han inget minne av dagen så det var väl i alla fall en fördel. Kan väl inte riktigt vara det man behöver när man försöker kämpa sig tillbaka.

Men redan dagen efter så var han tillbaka igen. Visserligen med en förkylning och feber på köpet. Han hade svårt att prata igen den första veckan, ord som byttes ut mot något annat. Samma tendens som efter operationen. Men nu är det inte längre problem med det. Dosen har höjts från 1000 mg till 1500 per dag. Och vi får väl se vad som händer.

Man härdas. Jag vill inte att det ska komma en ”nästa gång” men jag vet att jag kommer hantera det bättre om så gör. Synen förbättras för honom med den nya medicinen men på en koll i veckan så saknades en del av synfältet. Kanske kommer den tillbaka. En uppföljande undersökning bokas om 4 månader. Om den inte kommer tillbaka – ja då är det körkortet för alltid. En tuff tanke för honom att stå inför. Å andra sidan är det nu 2 år till från den senaste anfallet som det är nu. Så kanske kan man lära sig leva utan att köra bil? Många som gör det trots allt. Kanske hade varit en fördel om frun klarat av att köra med släp så man kunde ta med skoter till fjällen – men det blir en senare fråga.

Jag vill tacka alla er som kommit med fina kommentarer och tänkt på oss under denna tid. För mig är det en stor hjälp att kunna ventilera mina tankar här på bloggen och sedan få det stödet. Tyvärr har jag inte orkat/klarat av att uttrycka min tacksamhet för detta. Det är så svårt att uttrycka det i ord hur mycket det hjälper. Så därför har jag bara tagit till mig det – men inte varit så bra att ge tillbaka.

Själv har jag efter att ha hållit mig frisk hela året åkt på magsjuka denna vecka. Efter att ha varit sänkt i två dagar så har jag nu vaknat upp igen och känner mig (någorlunda) redo för världen igen.

