När jag lämnade bloggen så fick jag en kommentar om att Catta minsann hängde på Flashback nuförtiden. Så jag var väl tvungen att kolla vad som finns där. Jag som egentligen inte orkat läsa på Flashback tidigare utan hittat dit när någon annan ”visat vägen” och då läst en stund. Denna gång har jag då istället hittat lite olika trådar och fascinerats över Flashback – och sorgligt nog gör jämförelse med vår ”media”. Och hur mycket mer värt det är att läsa dessa trådar – jämfört med att läsa artiklarna i tidningen.

Till exempel var det rätt roligt att läsa om barnliket som hittats på Solna kyrkogård. Det som sedermera visade sig vara en vuxen kvinna som faktiskt hörde hemma i kyrkogården. Det fanns många spekulationer fram och tillbaka – men redan tidigt fanns det röster som var tveksamma. Dels på åldern på ”barnet” och även konstaterade att det kunde vara kroppen som var insvept i liksäck. Då andra människor hånade att man troligen inte begravde folk i sopsäckar så var de tydliga med att det stod ”plast” och inte vad för typ av plast. Och historien var inte mer kittlande än så – men tänk så mycket olika tankar som jag fick tack vare dessa idéer. Och tänk så lite en notis på AB är idag.

Jag har också läst om det treåriga barnet som mördades av sin mamma nu vid midsommar. Den läsningen var jobbig. Varför läser jag sådant? Ja, det är väl bara att erkänna att man på något sätt vill förstå. En reflektion jag har i det här fallet är väl att även om mamman hotat döda sig och dottern så tror jag inte att sociala myndigheter hade kunnat göra så mycket i det fallet när man läser helheten. Inte ens pappan själv trodde fullt ut på det – även om det var en chock för honom. Det som är intressant i det hela, som borde vara en ögonöppnare för folk är hur mamman hävdade hur farlig mannen var som ”mördat” någon och hur rädd hon var för honom – och sedan jämföra detta med inspelningarna av henne. En kvinna som är rädd för sitt ex kanske inte hotar att han inte får träffa sin dotter om han inte lägger ner processen…? En farlig människa skulle ju kunna tänkas göra något farligt då. Och varför tog inte rätten hänsyn till detta? Tragiskt är det i vilket fall.

Så försökte jag att läsa om ett annat dött barn. Pappan var anhållen för mord. Mamman hade skrivit lite på Facebook om det. Omdömena haglade. Många människor ”vet” hur man reagerar i sådana här fall. Inte fasiken uppdaterar man Facebook i alla fall.

Nehej. Tänker på när jag satt och skrev blogginlägg i julas när jag satt vid sjukhussängen när min fått ett anfall. Skulle tro att detta inte är ett ”normalt” beteende heller enligt många. Men grejen är att i stress och jobbiga situationer så försöker man gärna stänga av tankarna. Och då måste du göra något.

Facebook har jag inte använt så mycket, men jag har använt det ibland för att meddela folk. Så för många kom det väl som en chock när jag skrev om mannens hjärntumör. Jag tycker bättre om att skriva än att tala. Jag *hatar* verkligen att börja gråta när jag vill säga något. Så därför så föredrar jag att meddela mig på det sättet. Sen om det är normalt eller inte skiter jag personligen i. Vem vill vara ”normal” egentligen? Men när man hamnar i skottglugg för tragedi eller brott, då är det bara att inse att Facebook bör stängas ner. Omedelbart. Det lärde jag mig av denna tråd.

Man lyckas också hitta fram att mamman hade ”spritfest” när hon bjöd in till ett glas vin nån vecka efter förlossningen. Märkligt det där hur mycket man kan läsa av från Facebook rätt kortfattade uppdateringar. Tankar som rör sig hos en människa etc. Och om man nu är så rädd för det här med amning och vin (vilket forskning har visat inte påverkar…) så finns det faktiskt många som inte ammar. Och kanske inte bara för att man är en WT-morsa som skiter i barnen – som det då genast förutsätts – utan för att alla människor kan inte amma. Det kanske inte finns mjölk, det gör för ont etc. Men folk vet som vanligt bäst. Jag kan väl erkänna att jag höjer väl själv lite på ögonbrynen vid tanken på 21 år och 3 barn – men vad har jag eller någon annan för rätt att döma någon för att de gjort andra val i livet?

Men det sagt, så är det som sagt mer intressant att läsa Flashback. Visst har man de som genast skadeglatt ser ett hedersmord i detta fall med. Men det finns så många sansade röster. De som undersöker det man vet, det som går att få tag i på nätet (filmer, bilder etc) och försöker få fram en bild av det som hänt. Jämför det med medias rapportering. Och alla är inte hatiska och negativa, tvärtom finns det många som ifrågasätter de hårda domarna som vissa genast kommer med.

Även jag går till Facebook för att se om jag kan förstå vad som hänt. Finns det något svar? Och jag tittar på bilderna och kan inte låta bli att fastna för en av de profil bilder den misstänkte lagt upp, en av de här citaten man hittar och gillar ”Om vi vågade förstå varandra bättre…skulle vi bättre förstå hur ofta vi missförstår varandra”. Och istället för att analysera hur man ser ut på bilder och film (det finns en anledning till att jag hellre står bakom en framför kameran!) så funderar jag på det. Vad var det som lockade honom med denna? Varför valde han den texten till profilbild? Och många gånger ”Don’t cry. Say fuck you and smile”. Något han enligt tråden aldrig gjorde. Han såg enligt många alltid sur ut. Så var det för att ”visa dem” han valde det citatet? Eller vad?
Mannen släpptes i vilket fall, och ärendet försvann ur media, och även från Aktuella ämnen på Flashback. Men orden och tråden finns kvar, och jag undrar hur familjen skulle känna om de fick läsa gatloppet de både fått genomgå, detta efter att ha förlorat ett barn? Å andra sidan så har det värsta inträffat. Man har förlorat ett barn. Mycket annat blir nog oväsentligt då.

En annan tråd handlade om de fem somalierna som skulle ha misshandlat en tjej och mamman gick ut med vädjan på Facebook. Snacka om att denna story snabbt blev sågad. Tänk om man från vanlig media hade haft ”flashbackare” som granskade snyfthistorierna man ibland publicerar. Tänk om man kunde välja att skriva lite från olika vinklingar, och försöka få hela historien – och inte bara den rubrik som man vill ha?
Media visade inte samma källkritik när det handlade om händelserna som ledde till Hijabupproret. Även om det ganska snabbt blev tyst när den stackars kvinnan som blivit utsatt återigen misshandlades av samma män för att hon anmält den första händelsen.
Nåväl. Nu har jag då hittat en intressant individ på Flashback som jag fascinerad lite av. På något sätt så vill jag tro att han är på skämt. Men jag samtidigt att samma idéer från andra håll (från 2011 visserligen) då unga män diskuterar problematiken med våldtäkter i Norge. Översatt till svenska här. Så kanske är det logiskt för någon på något märkligt sätt?
Trots allt så kommer jag håg en tid när domarna tog hänsyn till kvinnors klädsel när det handlade om våldtäkt. Och om man anser att utmanande klädsel innebär visa någon som helst hud – eller hår – så kanske det finns en logik i detta?

Så från Flashback med Muslimkille:

Som muslim och såkallad MENA:it berör det mig att trosfränder och bröder är överrepresenterade när det gäller våldtäkter i Sverige.
Förklaringen är att MENA skulle vara särskilt barbariska och kvinnohatande. Ingenting kan vara mer fel.
Min förklaring till våldtäkterna är enkel.

Svenska män har för låg könsdrift. Detta har bidragit till att svenska kvinnor går runt halvnakna utan att riskera våldtäkt. Med invandring från MENA kommer män med mer testoteron in i landet och dominerar i kroglivet och i storstäderna.
Vi MÄN är inte vana att kvinnor går runt nakna och givetvis inträffar då det ni kallar ”våldtäkter”.

Nej, våldtäkterna är inte kvinnornas fel utan de svenska männens fel.

Våldtäkt är hemskt och inget jag hyllar men ni feminiserade svenska män måste förstå hur riktiga män fungerar.

Kom gärna med synpunkter på min teori.

Det kommer inte helt oväntat, en hel del synpunkter, så han försöker då förklara sig lite bättre. Någon försöker få reda på hur man kan anse att det är ”manligt” att våldta (kanske en fråga som skulle ställas till Inti Chavéz Peréz istället, han verkar ju ha samma åsikt) men Muslimkille har svar på det:
Testoteron skickar sådana signaler vid åsyn av nakna kvinnor.
Såpass. Inget om den svenska våldtäktskulturen som verkar vara så användbart annars. Men han fortsätter:
Det ni kallar ”våldtäkt” kan ha olika innebörd. Självklart kan en svensk tjej som idkat sexuellt umgänge få kalla fötter och anmäla för våldtäkter när hon kommer hem till farsan, brorsan och ska lyssna på nån hånfull fabror.
Det är väl lite där som jag på något sätt får för mig att han är på riktigt. Nu kan jag väl säga att det skulle vara främmande för mig, och jag tror många kvinnor med mig, att diskutera mina eventuella sexuella umgängen med min far och eventuella bröder. Tror heller inte min far hade varit så jätte intresserad av att höra om dessa heller för att vara ärlig.Och jag undrar om man verkligen skulle ta detta argument om man ”trollar”?
Men någon frågar i alla fall vad våldtäkt var för honom:
Enligt mig finns det knappt. Kvinnor är ju ofta väldigt sexuella, framförallt nordiska kvinnor utan uppfostran och kläder 
 Men det finns en lösning!
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2 
så alla svenska kvinnor borde sätta på sig ett svart tält som muslimska tjejer för o få vara i fred ?? e det så du vill det ska se ut här med

Ja.

  Kort och koncist. Men han förklarar lite mer utförligt också.
Om svenska kvinnor klädde sig anständigt och om svenska män tog hand om och ser efter sina kvinnor så sker inga ”våldtäkter”.
Det blev en diskussion huruvida gängvåldtäkt handlade om bögighet också. Men nej, Muslimkille har svar på detta med:
Det är inget ”bögigt” med att flera män samtidigt använder en kvinna i en sån här prekär situtation.
Det är intressant att läsa orden han använder ”idka sexuellt umgänge”, ”prekär” inte vardagssvenska direkt. Sen vete katten om jag tycker ”prekär” är rätt ord i det sammanhanget, men det är jag det. Men det fortsätter. Han är ju faktiskt inte positiv till det här med våldtäkter. Han har bara en annorlunda approach till vem som är skyldig till dem. Säkerligen något svenska feminister kan hålla med om.  Det är ju de svenska männen!
Jag säger inte att det är ett bra beteende på något sätt. Men nakna kvinnor lockar fram sånt här. Varför har ni inte ordning på era kvinnor utan skriker och gråter när de blir ”våldtagna”
Någon påpekar att hans syn på våldtäkt inte stämmer överens med lagens syn. Men även detta har Muslimkille svar på:
Men svenska lagar kan kanske behöva ändras nu när Sverige ser annorlunda ut.
Ja, det är inte första gången människor försöker förespråka sharia lagar i Sverige (och tydligen lyckas man i vissa fall). Men än så länge har man inte dragit upp våldtäkter i sitt lobbyande, vad jag vet i alla fall.
Det måste vara väldigt tröttsamt för stackarn att mötas av all denna rasism och motstånd från människor. Människor som inte förstår att han försöker hjälpa dem med goda råd. Så frustrationen ökar…

Kom igen nu … WALLAH Fattar du inte trådstarten ja g skrev ju att våldtäkt INTE är rätt. Jag ville bara ha förståelse till VARFÖR det sker. Svenska tjejerna är typ dömda till våldtäkt innan Sverige blir muslimskt och våldtäkterna kan upphöra. Det är ERT fel, inte VÅRT.

Förövrigt påstår ”Muslimkille” att han får betalt att jobba emot rasism på forum. Jag måste säga att om det skulle vara sant, om det han skriver verkligen är hans tankar så måste det vara de mest felinvesterade summor de antirasistiska krafterna använt. Ungefär på samma nivå som när Gudrun Schyman fick pengar från män som hon brände i en grill hanterad av en man.
