För ett tag sedan såg min son en musikvideo där någon mördades med en plastpåse och sen dess har han liten skräck att någon ska komma hem och mörda oss. Vilket kanske inte är så sannolikt. Det lustiga är att jag själv har en liknande noja. Varje gång jag öppnar dörren så far en tanke att det är någon beväpnad där. Och om det finns sånt här säkerhetshål så vågar jag sällan titta ut genom det då jag har sett allt för många filmer där man skjuter genom detta. Eller kommer med någon borr eller vad som helst.

Så min lösning är att lämna dörren öppen istället 🙂 I alla fall sommartid när det är varmt. Det är ett väldigt tryggt område vi bor i, och många runtomkring är hemma dagtid och så, så det är liksom inte så troligt att någon osett skulle komma fram till oss beväpnad.

Jag har inte sett Trolljägarna men har hört en del om detta och har förstått enligt Joakim LaMotte att en äldre dam hatare har konfronterats för den yttersta hatdemonstrationen att föreslå att Aschberg själv borde pensioneras. Kanske är det så att jag borde vara på min vakt mot människor beväpnade, inte med gevär utan med kamera i dagsläget? Vem vet om Expressen hittar någon kommentar från Avpixlat skriven av undertecknad någon gång där de vill  ställa mig till svars för detta. Kanske får de hjälp av researchgruppen med så kanske jag har min beväpnade mardröm klar med.

Men om man vill stoppa Ashberg m fl från sitt hem så kan man titta på det här med dörrar – eller galler för dem. Det kan även hjälpa mot inbrott. Lite tips finns hos Jonssons Ståldörrar. Det här med galler för dörrarna kan nog vara bra på vissa ställen. Har själv haft sådana på jobb. Ger lite spänning på morgonen när man ska få upp dörrar och stänga av larmet inom 30 sekunder. Pulshöjare på morgonen kan jag säga. Att hitta rätt nyckel och kod och hoppas det inte börjar tjuta som bara fan. Och detta innan jag fått kaffe! Nu var det sällan jag som var först inne på kontoret så det blev bara ett fåtal gånger adrenalinet sköt i höjden.

